Een maand verder - Reisverslag uit Jyväskylä, Finland van Baukje Rooda - WaarBenJij.nu Een maand verder - Reisverslag uit Jyväskylä, Finland van Baukje Rooda - WaarBenJij.nu

Een maand verder

Door: Baukje Rooda

Blijf op de hoogte en volg Baukje

18 September 2016 | Finland, Jyväskylä

Inmiddels ben ik hier alweer een maand. Na de introductie week van school hadden we nog een vrije week, reistijd dus. We zijn drie dagen naar Riga geweest en drie dagen naar Tallinn. Beide steden hadden mooie oude gedeeltes, maar voornamelijk Tallinn vond ik erg mooi. Het was een lange reis maar de bus van Tallinn naar Riga had een televisiescherm in elke stoel. Je kon hier films op kijken, muziek luisteren, internetten en meer. Heel chill, en in Riga konden we lekker goedkoop uit eten.
Na onze reis was het tijd voor de eerste schoolweek. Het was voornamelijk een introductie over waar de courses over gingen. Na de eerste week besloot ik dan ook om Concept Lab om te ruilen voor Intellectual Property Law and Contract Law en als extra vak Finnish for Exchange students te doen. Ik ben nu wel tevreden over mijn courses en ben benieuwd hoe het allemaal gaat lopen. Moet nog wel even uitvogelen wanneer ik het huiswerk doe aangezien je hier bijna alle avonden wel een activiteit hebt. Ben amper thuis.

Door het reizen hebben we ook een leuke vriendengroep gecreëerd. Je ziet ze bijna dagelijks en doet veel leuke dingen samen. Al naar twee ijshockey wedstrijden geweest, erg leuk om te zien. Bij de laatste wedstrijd werd het uiteindelijk wel wat agressief aangezien ze ook op elkaar begonnen in te slaan. Dit was dan ook het (junior)team.

Ik heb het tot nu toe nog erg naar mijn zin ondanks dat je de jackpot betaald voor een drankje en elke dag zware heuvels moet befietsen. We hebben eigenlijk ook alleen maar mooi weer gehad, het was de afgelopen weken steeds rond de 18 graden en zon. Helaas is de maximum temperatuur vanaf nu weer rond de 12 graden en kan het 's avonds rond het vriespunt zijn maar als je even fietst krijg je het zo warm. Ik hou wel van Finland.

  • 19 September 2016 - 11:37

    Beppe Baukje En Pake Keimpe:

    Fijn dast it sa nei it sin hast,en no sto dyn leren op de rails haste, mei nocht nei skoalle gjist.Ik begriep dast jimme de wrald der al aerdig besjoen ha,fijn dat jim der al in leuke freonengroep ha, want ja der mat je wol sa n 4 maand mei om gean.Hiel moai dast wer wat oan dyn ferslag ta foege hast binne we wer wat op hichte.Ik soe sisse gean sa troch!!!kriegest de groetsjes fan ûs ût fryslan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Baukje

Actief sinds 20 Aug. 2016
Verslag gelezen: 224
Totaal aantal bezoekers 10664

Voorgaande reizen:

19 Augustus 2016 - 24 December 2016

Student exchange Finland

Landen bezocht: